20 Ağustos 2015 Perşembe

Sosyal Medya Kullanım Rehberleri



Küçük ya da büyük ölçekli olması fark etmeksizin her e-ticaret firmasının önemsemek durumunda olduğu sosyal medya kanalları ile şirketler hem müşterileriyle iletişim kuruyor hem de marka algılarını kuvvetlendiriyorlar. Sosyal ağlarda olmayanlar ise yarışa 1-0 geride başlıyor.

Ama yine de sormak lazım: Sosyal medya, online satışlara etki ediyor mu?

Yapılan hesaplamalara göre bugün itibarıyla sosyal medyanın satışlara olan etkisi yüzde 1 civarında. Öte yandan tüketicilere sorduğumuzda her 10 kullanıcıdan 1inin satış öncesinde sosyal medyadan etkilendiğini ve sosyal medyada yer alan markalara daha çok güvendiklerini öğreniyoruz. 2015te ise e-ticaret şirketlerinin gelirlerinin yüzde 6,1’nin Facebook’tan gelmesi bekleniyor.

Bunun yanında aslında sosyal ağlarda yer almak demek tüketicilerin de sizinle beraber o mecrada yer alması demek. Yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin sosyal ağlarda paylaştığı her bir içeriğin (video, yorum, tavsiye, e-posta vb) satış anlamında belli bir değeri var.

Bu arada Türk e-ticaret şirketlerinin sosyal ağlarda attıkları adımların da takip edildiğini not düşelim. Tabi Türkiyedeki dijital ajanslar da sosyal kavramların ticaretle olan ilişkisini çok ama çok önemsiyor.

Sosyal medya dev bir alan ve her bir kanalın kendine has bir tarzı var. Satışa etkisi beklenildiği kadar olmayabilir ancak yenilikçi yöntemler ile satışlara fayda yaratıldığını da görüyoruz. En önemlisi ise marka konumlamasının gerçekleşmesi ve iletişimin arttırılması.

Peki sosyal ağlarda markalar nasıl yer almalı? Neler yapmalı? Neler yapmamalı? Sosyal ağlarda yer almak her marka için elzem midir?

her bir sosyal ağ için nasıl bir stratejiye sahip olmanız gerektiğini bu rehber de öğrenmeniz mümkün.


Sosyal Medya Kullanım Rehberleri

Facebook Sayfa Yönetimi İçin 7 İpucu

Sadece bir Facebook sayfası açmak, şirketinizin büyük kitleler tarafından takip edileceği anlamına gelmiyor. Bu sayfanın reklamını iyi yapıp, insanlara ulaştırmalı ve ulaştığınız kitlenin de sayfanızı sahiplenerek sürekli sizi takip eder hale gelmesini sağlamanız gerekiyor.

Facebook Reklamları

Sponsorlu haberler, hedefli reklamlar gibi Facebook reklam türleri özellikle online satış yapan internet siteleri için oldukça efektif olabiliyor. Hali hazırda internet üzerinde bir satış kanalı olan şirketler, Facebookun farklı reklam modelleriyle potansiyel müşterilerine rahatlıkla ulaşabiliyorlar.

Facebook Reklam Modelleri

Facebook, 2012’nin ikinci yarısında markaların satışlarını da arttıracağına inandığı yeni reklam modellerini piyasaya sürdü. Peki e-ticaret siteleri Facebook üzerinden satışlarını arttırmak için bu reklamlardan hangisini kullanmalı?

Linkedin Kullanım Rehberi ve Takip Edilmesi Gereken Linkedin Grupları

Bu yazının içinde Linkedin kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğine ve e-ticaret, girişim-girişimcilik, pazarlama ve sosyal medya gibi konuların ağırlık verildiği ve aktif bir şekilde tartışmaların yapıldığı Türkçe Linkedin gruplarından birkaçına yer vereceğiz.

Twitter Kullanım Rehberi

E-ticaret şirketleri için faydalı olabilecek bir diğer ipucu da: Kullanıcılara ilginç kampanyalar sağlamak. İletilerinizi retweet eden kullanıcılara ürün indirimi gibi teklifler sunmak yeni kullanıcılar çekmek için oldukça etkin bir yöntem.

Pinterest Kullanım Rehberi

Pinterest, iğneleme anlamına gelen pin ve ilgi alanı anlamına gelen interest kelimelerinin birleşmesiyle ortaya çıkmış. Twitter’ın görsellerden oluşan hali demek iddialı olabilir ama pek de yanlış olmaz.

Instagram Kullanım Rehberi

Sayfanızı diğer sosyal ağlarla ilişkilendirmeyi de unutmayın. Böylece kullanıcılar bir hesabınızı bile takip etseler, Instagram’da paylaşacağınız görseller diğer sosyal ağlarda görünecek ve oradaki takipçilerin dikkatini çekip, bu mecrada da sizi takip etmek istemelerini sağlayacak.

Google+ Kullanım Rehberi

“+1” butonunu, Google+’ın beğenme tuşu olarak nitelendirebiliriz. Facebookun beğen (like), Twitter’ın tweet, Pinterestin Pin it gibi her sosyal ağın kendine has bir özelliği olduğunu düşünecek olursak Google+’ın da beğenilen sayfa ve içeriklerde kullanmak için tercih ettiği simge +1 şeklinde.

ThingLink Kullanım Rehberi

ThingLink’e ister bilgisayarınızdan bir görsel yükleyebilir, isterseniz Facebook sayfanızdan yeni görsel indirebilirsiniz. Bunun yanında URL adresi veya Flickr‘dan da doğrudan resim yükleme şansınız bulunuyor.

Sosyal Medyada Olma-MA-nız İçin 10 Neden

Sosyal medyada e-ticaret siteleri için birçok başarı hikayesi anlatılıyor, ancak görünen o ki, e-ticaret şirketlerinin önemli bir çoğunluğu sosyal medyada nasıl bir yol izleyeceklerini hala bilmiyorlar.

Vine Kullanım Rehberi

Henüz piyasaya çıkalı birkaç ay olsa da, birçok internet ve sosyal medya tutkununun beğenisiyle karşılaşan Vine, kullanıcılara 6 saniyelik videolar çekerek sosyal ağlar üzerinden paylaşmalarını sağlayan bir uygulama.

Youtube Kullanım Rehberi

YouTube’un yeni gelen özellikleriyle beraber markalar, YouTube dışındaki bir içerik sayfasına kullanıcıları yönlendirebilecekler ve bu linkleri videonun altında değil, doğrudan videonun içine yükleyerek paylaşabilecekler.

Facebook EdgeRank Nedir?

Kabaca bakarsak EdgeRank’i, Facebook tarafından geliştirilen ve hangi içeriğin, hangi kullanıcıya gösterileceğine karar veren bir algoritma olarak tanımlayabiliriz. Peki, işletmeler EdgeRank kuralları dahilinde ne gibi içeriklerle daha fazla kişiye ulaşabilirler?

Markalar İçin Twitter’da Hashtag Kullanımı ve İpuçları

Başta Twitter olmak üzere, Instagram, Pinterest ve son günlerin yeni gözdesi Vineda oldukça sık kullanılan hashtaglerin çeşitli kullanım alanları bulunuyor. Peki markalar ve e-ticaret şirketleri Twitterda hashtagleri nasıl kullanabilirler?

Buffer Rehberi: Sosyal Medya İçeriklerinizi Planlama Aracı

Buffer ile Facebook, Twitter, Linkedin ve App.net hesaplarınızı tek bir yerden kontrol edebiliyorsunuz ve hangi sosyal ağa, hangi sıklıkta, hangi günler ve hangi içerikleri gireceğinizi planlayabiliyorsunuz.

HootSuite Kullanım Rehberi

HootSuite’i özellikle birden fazla markayla çalışan şirketler kullanmayı tercih ediyor. HootSuite üzerinde sınırsız hesap aktivasyonu olması nedeniyle birden fazla şirketin farklı sosyal medya hesapları bu uygulama üzerinden yönetilebiliyor.

Tumblr Kullanım Rehberi

Şu an 106,2 milyon bloğun yer aldığı, 49,8 milyar iletinin gönderildiği ve ayda 170 milyon tekil kullanıcının ziyaret ettiği Tumblr’ı bu kadar popüler yapan ne oldu? David Karp’ın Tumblr’ı kurarken, kendi gibi genç nesli hedeflediğini söylemek mümkün.

Social Login Nedir, Avantajları Nelerdir?

Başka bir ifadeyle, social login, Facebook, Google+, Twitter gibi 30a yakın sosyal platform hesaplarıyla diğer internet sitelerinin üyeliklerinde hali hazırda bulunmak anlamına gelir. Bu işlemin öncü platformları ise, Facebook ve Google+’dır.

Ciddiye Almamanız Gereken 14 Sosyal Medya Önerisi

Sosyal medya pazarlamasında doğru formüller bir yana, yanlış olduğuna inandıklarımızdan kaçınmak çok daha kolay gibi görünüyor. Peki sabah kalktığımızda Twittera düşen, yolda giderken karşımıza çıkan, kahvaltı için selam verdiğimiz simitçiden bile alabileceğimiz bu öneriler neler?


NOT: Özettir aslı yakında PDF  Dökümanı (E-Kitap) olarak eklenecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder