Küçük ya da büyük ölçekli olması fark etmeksizin her e-ticaret firmasının önemsemek durumunda olduğu sosyal medya kanalları ile şirketler hem müşterileriyle iletişim kuruyor hem de marka algılarını kuvvetlendiriyorlar. Sosyal ağlarda olmayanlar ise yarışa 1-0 geride başlıyor.
Ama
yine de sormak lazım: Sosyal medya, online satışlara etki ediyor mu?
Yapılan
hesaplamalara göre bugün itibarıyla sosyal medyanın satışlara olan etkisi
yüzde 1 civarında. Öte yandan tüketicilere sorduğumuzda her 10
kullanıcıdan 1’inin
satış öncesinde sosyal medyadan etkilendiğini ve sosyal
medyada yer alan markalara daha çok
güvendiklerini öğreniyoruz. 2015’te
ise e-ticaret şirketlerinin gelirlerinin yüzde 6,1’nin Facebook’tan gelmesi bekleniyor.
Bunun
yanında aslında sosyal ağlarda yer almak demek tüketicilerin de sizinle beraber o mecrada yer alması demek. Yapılan
bir araştırmaya göre tüketicilerin
sosyal ağlarda paylaştığı her bir içeriğin (video,
yorum, tavsiye, e-posta vb) satış anlamında
belli bir değeri var.
Bu
arada Türk e-ticaret şirketlerinin sosyal ağlarda attıkları adımların da takip edildiğini not düşelim. Tabi Türkiye’deki dijital ajanslar da sosyal kavramların ticaretle olan ilişkisini çok
ama çok önemsiyor.
Sosyal
medya dev bir alan ve her bir kanalın kendine has bir tarzı var. Satışa etkisi
beklenildiği kadar olmayabilir ancak yenilikçi yöntemler ile satışlara fayda yaratıldığını da görüyoruz. En önemlisi ise marka konumlamasının gerçekleşmesi ve iletişimin arttırılması.
Peki
sosyal ağlarda markalar nasıl
yer almalı? Neler yapmalı? Neler yapmamalı?
Sosyal ağlarda yer almak her marka için elzem midir?
her
bir sosyal ağ için nasıl bir stratejiye sahip olmanız gerektiğini bu rehber de öğrenmeniz mümkün.
Sosyal Medya Kullanım
Rehberleri
Facebook Sayfa Yönetimi İçin 7 İpucu
Sadece
bir Facebook sayfası açmak, şirketinizin büyük kitleler tarafından
takip edileceği anlamına
gelmiyor. Bu sayfanın reklamını iyi yapıp, insanlara ulaştırmalı ve ulaştığınız kitlenin de
sayfanızı sahiplenerek sürekli sizi takip eder hale gelmesini sağlamanız gerekiyor.
Facebook Reklamları
Sponsorlu
haberler, hedefli reklamlar gibi Facebook reklam türleri özellikle online satış yapan internet
siteleri için oldukça efektif olabiliyor. Hali hazırda internet üzerinde
bir satış kanalı
olan şirketler,
Facebook’un farklı reklam modelleriyle potansiyel müşterilerine
rahatlıkla ulaşabiliyorlar.
Facebook Reklam Modelleri
Facebook,
2012’nin ikinci yarısında markaların satışlarını da arttıracağına inandığı yeni reklam
modellerini piyasaya sürdü. Peki e-ticaret siteleri Facebook üzerinden satışlarını arttırmak için
bu reklamlardan hangisini kullanmalı?
Linkedin Kullanım Rehberi ve Takip Edilmesi Gereken Linkedin Grupları
Bu
yazının içinde Linkedin kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğine ve
e-ticaret, girişim-girişimcilik, pazarlama ve sosyal medya gibi konuların ağırlık verildiği ve aktif bir şekilde tartışmaların yapıldığı Türkçe Linkedin
gruplarından birkaçına yer vereceğiz.
Twitter Kullanım
Rehberi
E-ticaret
şirketleri
için faydalı
olabilecek bir diğer ipucu da: Kullanıcılara ilginç
kampanyalar sağlamak. İletilerinizi retweet eden kullanıcılara ürün indirimi gibi
teklifler sunmak yeni kullanıcılar çekmek için oldukça
etkin bir yöntem.
Pinterest Kullanım
Rehberi
Pinterest,
iğneleme
anlamına gelen “pin” ve ilgi alanı
anlamına gelen “interest” kelimelerinin birleşmesiyle ortaya çıkmış. Twitter’ın görsellerden oluşan hali demek
iddialı olabilir ama
pek de yanlış olmaz.
Instagram Kullanım
Rehberi
Sayfanızı
diğer
sosyal ağlarla ilişkilendirmeyi de unutmayın. Böylece kullanıcılar bir hesabınızı bile takip etseler, Instagram’da paylaşacağınız görseller diğer sosyal ağlarda görünecek ve oradaki
takipçilerin dikkatini çekip,
bu mecrada da sizi takip etmek istemelerini sağlayacak.
Google+ Kullanım
Rehberi
“+1”
butonunu, Google+’ın beğenme tuşu olarak nitelendirebiliriz. Facebook’un “beğen” (like), Twitter’ın
“tweet”,
Pinterest’in “Pin it”
gibi her sosyal ağın kendine has bir özelliği olduğunu düşünecek olursak
Google+’ın da beğenilen sayfa ve
içeriklerde kullanmak için
tercih ettiği simge “+1″ şeklinde.
ThingLink Kullanım
Rehberi
ThingLink’e
ister bilgisayarınızdan bir görsel yükleyebilir, isterseniz Facebook
sayfanızdan yeni görsel indirebilirsiniz. Bunun yanında URL adresi veya
Flickr‘dan da doğrudan resim yükleme
şansınız bulunuyor.
Sosyal Medyada Olma-MA-nız İçin 10 Neden
Sosyal
medyada e-ticaret siteleri için birçok başarı hikayesi anlatılıyor, ancak görünen o ki, e-ticaret şirketlerinin önemli
bir çoğunluğu sosyal medyada nasıl
bir yol izleyeceklerini hala bilmiyorlar.
Vine Kullanım
Rehberi
Henüz
piyasaya çıkalı birkaç ay olsa da, birçok internet ve sosyal medya tutkununun
beğenisiyle
karşılaşan Vine, kullanıcılara 6 saniyelik
videolar çekerek sosyal ağlar üzerinden paylaşmalarını sağlayan bir uygulama.
Youtube Kullanım
Rehberi
YouTube’un
yeni gelen özellikleriyle beraber markalar, YouTube dışındaki bir içerik
sayfasına kullanıcıları yönlendirebilecekler ve bu linkleri videonun altında değil, doğrudan videonun içine yükleyerek
paylaşabilecekler.
Facebook EdgeRank Nedir?
Kabaca
bakarsak EdgeRank’i, Facebook tarafından geliştirilen ve hangi içeriğin, hangi kullanıcıya gösterileceğine karar veren
bir algoritma olarak tanımlayabiliriz.
Peki, işletmeler “EdgeRank” kuralları
dahilinde ne gibi içeriklerle daha
fazla kişiye ulaşabilirler?
Markalar İçin Twitter’da Hashtag Kullanımı ve İpuçları
Başta Twitter olmak
üzere, Instagram, Pinterest ve son günlerin yeni gözdesi
Vine‘da oldukça
sık kullanılan
hashtaglerin çeşitli kullanım alanları
bulunuyor. Peki markalar ve e-ticaret şirketleri Twitter’da
hashtagleri nasıl
kullanabilirler?
Buffer Rehberi: Sosyal Medya İçeriklerinizi Planlama
Aracı
Buffer
ile Facebook, Twitter, Linkedin ve App.net hesaplarınızı tek bir yerden kontrol
edebiliyorsunuz ve hangi sosyal ağa, hangi sıklıkta, hangi günler
ve hangi içerikleri gireceğinizi
planlayabiliyorsunuz.
HootSuite Kullanım
Rehberi
HootSuite’i
özellikle birden fazla markayla çalışan şirketler kullanmayı
tercih ediyor. HootSuite üzerinde sınırsız
hesap aktivasyonu olması nedeniyle birden fazla şirketin farklı
sosyal medya hesapları bu uygulama üzerinden yönetilebiliyor.
Tumblr Kullanım
Rehberi
Şu an 106,2 milyon bloğun yer aldığı, 49,8 milyar iletinin gönderildiği ve ayda 170 milyon tekil kullanıcının ziyaret ettiği Tumblr’ı
bu kadar popüler yapan ne
oldu? David Karp’ın Tumblr’ı kurarken, kendi gibi genç nesli hedeflediğini söylemek
mümkün.
Social Login Nedir, Avantajları Nelerdir?
Başka bir ifadeyle,
“social login”,
Facebook, Google+, Twitter gibi 30′a yakın
sosyal platform hesaplarıyla diğer internet
sitelerinin üyeliklerinde
hali hazırda bulunmak
anlamına gelir. Bu işlemin öncü platformları
ise, Facebook ve Google+’dır.
Ciddiye Almamanız Gereken 14 Sosyal Medya Önerisi
Sosyal
medya pazarlamasında doğru formüller
bir yana, yanlış olduğuna inandıklarımızdan kaçınmak çok
daha kolay gibi görünüyor. Peki sabah
kalktığımızda Twitter’a
düşen, yolda
giderken karşımıza çıkan, kahvaltı
için selam verdiğimiz simitçiden
bile alabileceğimiz bu öneriler
neler?
NOT: Özettir aslı yakında PDF Dökümanı (E-Kitap) olarak eklenecektir.
NOT: Özettir aslı yakında PDF Dökümanı (E-Kitap) olarak eklenecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder