Elektronik
ticaret sektörü, hem online alışveriş yapanların
hem de internetten satış gerçekleştirenlerin sayılarının son hızla
artmasıyla beraber büyümeye ve ilgi çekmeye devam ediyor.
İsterseniz eğitim hayatınızı yeni bitirmiş olun,
isterseniz yıllarca kurumsal
bir şirkette
çalıştıktan sonra girişimciliğe heves etmiş olun,
isterseniz de fiziksel mağazanızı internete taşımak istemiş olun…
İnternetten
ürün satışında bulunmak ve
hayatınızı bu şekilde kazanmak istiyorsanız işin pratiğini yaşamadan önce
öğrenmeniz gereken
birçok temel nokta bulunuyor.
Ancak
bu bilgileri nereden bulacaksınız? Sıfırdan başlayan bir kişi elektronik ticareti öğrenmeye nereden ve nasıl
başlayacak?
Çayınızı,
kahvenizi hazırlayın. Sizi bu sefer elektronik ticarete başlangıç konusunda uzun
ve bilgi dolu bir yolculuğa çıkarıyoruz.
BAŞLARKEN
Yeni Başlayanlar İçin E-ticaretin Avantaj ve Dezavantajları
Online
alışveriş mağazalarının en büyük avantajı yılın 365 günü ve günde
24 saat hizmet verebiliyor olması.
Eğer
internet sitenizin yazılımı ve teknik alt
yapısı sağlam yapılmışsa ve düzenli
olarak bakımı yapılıyorsa, online mağazanız aralıksız
olarak tüm gün boyunca kullanıcılara hizmet verebilir.
E-ticaret Girişimcilerinin Bilmesi Gereken Temel Kavramlar
Türkçe
adıyla “yatırım getirisi” olarak da bilinen ROI, yapılan yatırımın firmaya
nasıl geri döndüğü ve ne oranlarda karlılık sağladığı ile ilgilidir. Başka bir deyişle ROI, yatırım dahilinde harcanan miktarı, mevcut kısa
vadeli yatırımdan elde edilen kara bölerek ulaşılan sonuçtur.
Sıkça Karıştırılan E-Ticaret Türleri
Tüketiciden
tüketiciye, şirketten tüketiciye
gibi farklı çeşitleri olan e-ticaret, dilimize B2B, B2C gibi İngilizce’deki karşılıklarıyla yerleşmiş bulunuyor. Peki günlük hayatımızda neredeyse sürekli
konuşutuğumuz bu kısaltmalar ne anlama geliyor?
B2B Nedir ve Neden Önemli?
Henüz
popülerleşmemiş bir alan varsa o da B2B sektörü diyebiliriz.
Bilmeyenler için kısaca anlatmak gerekirse B2B, şirketler arası
ticaret anlamına geliyor.
Tüketiciler, Bir E-ticaret Sitesinden Ne Bekler?
Konuya
vakıf olmayanlar e-ticareti, “evde, bilgisayarının başında” yapılan bir iş olarak değerlendiriyorlar.
Halbuki, online bir alışveriş sitesini hayata geçirmek;
tasarımdan yazılıma, pazarlamasından
müşteri
hizmetlerine kadar fiziki bir mağaza açmaktan
daha zor bir hal bile alabiliyor.
E-ticaret Siteleri İçin Doğru Renk Kullanımı
Fast
food zincirleri kırmızı, bankalar yeşildir. Süt
ve diyet ürünleri mavi, taksilerin rengi sarıdır ve bu birkaç istisna hariç
tüm dünyada böyledir. Bütün bu gerçeklerin
birer tesadüf olduğunu düşünmek, gökkuşağının siyah olduğunu söylemek kadar doğrudur.
E-ticarete Sıfırdan Başlarken 5 Adım
Ürün
sayısı arttıkça bunu yönetmek, satışlara göre
reaksiyon vermek gerekebilir. Mağaza yönetmek
2-3 ürün satmaktan çok daha zor bir süreç. Bu süreçte pazarda kendimize ait bir alan kiralamaya
benziyor. Bu aşamada kendi web sitemizi açıp burada ki mağaza adresimize yönlendirebiliriz.
E-ticaret Girişimcilerinin Cevaplaması Gereken İlk 5 Soru
Çıkacağınız bu zorlu yolu ne kadar tanıyorsunuz? Belki de henüz
duymadığınız ama cevaplamanız gereken sorular neler? Yeni başlayanlar için e-ticarette hangi sorular önceliğe sahip?
Bir E-ticaret Şirketi Neden İflas Eder?
Bir
e-ticaret şirketinin, bir İSO 500 şirketinin ya da Anadolu’daki herhangi bir KOBİ’nin batış nedenlerinden hiç
de farkı yok. Ama şirket
kelimesinin önüne e-ticaret koyduğumuz için
biraz derinliklerine girmemiz şart oldu.
E-ticaret Siteleri İçin Tüketici Odaklı Kriz Yönetimi
İşletmenizin büyüklüğü, pazarın
hacmi ya da hangi sektörde yer aldığınız fark etmiyor kriz kelimesine aşina olmanız için. Kimilerinin Çincede ”fırsat” anlamına geliyormuş deyişini eklemeden kullanmadığı bu kelimenin,
yazımıza ekonomik
sebeplerden ötürü konuk olmadığını belirtelim.
HUKUK
Kişisel Verilerin Saklanması ve Gizliliğinin Korunması Yönetmeliği Nedir?
Kişisel verilerin
korunması insan haklarıyla yakından
ilişkili
bir konu. Zira kişisel verilerin açıklanması yoluyla kişilerin en başta özel hayatlarının gizliliği ihlal
edilebileceği gibi bir takım
diğer
hakları da (örneğin kişilik hakkı)
zarar görebilir.
E-Ticaret Girişimleri İçin Hukuka Hakim Olma Gerekliliği
Offline
ticarette bile dükkanlara veya şirketlere girdiğimizde hep görebileceğimiz yerlerde A4
boyutlarında belgeler ve levhalar görürüz. “Bu işyerinde asgari ücret
uygulanmaktadır” ya da “Fiyatlarımıza KDV dahildir” gibi. Bunların
hiçbiri keyfi olarak asılmamıştır.
Yeni E-Ticaret Kanunu ile E-Posta Pazarlaması Nasıl Düzenlenecek?
Tasarıda
genel olarak kişiler arasında
istenmeyen ticari elektronik iletişimin engellenmesi, elektronik iletişim araçlarıyla yapılan sözleşme öncesi bilgi verme yükümlülükleri ve sipariş aşamasındaki yükümlülükler ile bu düzenlemelere uyulmaması
halinde uygulanacak yaptırımlar düzenlenmiştir.
ALAN
ADI
Eticaret Girişimleri için Alan Adı Seçimi
Bir
e-ticaret sitesinin gelecekteki başarısının en önemli anahtarlarından
biri kesinlikle alan adının ne olduğu. Kendi içinde
bir pazar halini alan ve binlerce lira paralar ödenerek el değiştirir hale gelen
alan adları tabiri caiz ise
bulunmaz hint kumaşı halini aldı.
E-ticaret Sitelerinde Alan Adı Seçiminin Önemi
Alan
adı seçerken nelere dikkat etmek gerekiyor? Anahtar faktörler nelerdir? Nokta
Domains‘den Domain Operasyonları Müdürü Burcu Ekim, Etohum Kurucusu Burak Büyükdemir,
Domain Uzmanı ve UretMake Kurucusu Yılmaz Avcı ve Bilişim Hukuku Uzmanı ve Avukat Gül
Banu Kırtok‘un değerli görüşlerine yer
verdik.
ALTYAPI
E-ticaret Sistemi Seçerken İlk Adım
E-ticaret
işine
girmeye karar verdiniz ve altyapı
olarak hangi e-ticaret sistemini kullanacağınızı araştırmaya başladınız. Atmanız gereken ilk adım
hangi modelde bir e-ticaret çözümü kullanacağınıza karar vermektir.
E-ticaret Altyapı Sağlayıcısı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Hedef
kitlenizi belirlemeli, iş planınıza karar verip, pazarlama stratejileri oluşturmalısınız ve daha da önemlisi
kuracağınız e-ticaret
sitesinin altyapısını çok iyi oluşturmalısınız. Online alışveriş 7/24 hizmet
veren bir sektör olduğu için sitenizin İsviçre saati gibi çalışıyor olması gerekiyor.
E-Ticaret Paketi Seçimi Yaparken Nelere Dikkat Etmek Gerekir
Paket
seçimi esnasında bilgisizlikten veya satıcının yönlendirmesinden kaynaklı
olarak ihtiyacınızı tam anlamıyla karşılamayan bir seçim
yaptınız ve sorunlar başladı. İşte tam bu noktaya gelmeden önce yapılması gereken, teklif aldığınız firmaların sunmuş olduğu hizmetleri bir mukayese tablosu ile analiz
etmeniz.
Ücretsiz E-ticaret Sistemleri & Dezavantajları
Kurulum,
güncelleme ve customization (uyarlama, özelleştirme) gibi çok
önemli teknik bilgi gerektiren işlerini siz
yapmak zorundasınız. Bunları
ister siz yapın, isterseniz
parayla yaptırın, sonuçta
ücretli bir e-ticaret paketinin fiyatına dahil olan birçok
iş
ücretsiz bir çözümde size ekstra maliyet olacaktır.
E-Ticaret Şirketleri İçin 15 WordPress Teması
Bu
yazıda WordPress’in iki farklı özellikteki tema tasarımları için çeşitli örnekler bulacaksınız. Bu temalardan bir tanesi mobil cihazlarla da
uyumlu olan “Responsive”
tasarımı diğeri ise, mobil cihazlarla entegre olmayan tasarım.
Sepete Ekle Butonu
Seçtiğimiz 30 Türk e-ticaret sitesinin “Sepete Ekle”
butonlarını inceledik ve belirli kriterlere göre sınıfladık. Sepete ekle
butonunuza karar vermeden önce, sektörde diğer siteler neler yapmış sorusuna sizin için
cevap aradık.
Türk E-Ticaret Şirketleri Call Center’larında Hangi Melodileri Kullanıyor?
Call
center’ı arayan müşteriler telefona çıkacak
görevliyi beklerken nasıl
bir melodi dinlemek zorunda kalıyorlar? Müşteriye
dinletilen müzik şirketin ruhunu yansıtıyor mu? Ya da bu bekleme müzikleri müşteri üzerinde
nasıl bir etki bırakıyor olabilir?
E-Ticaret Şirketlerinin Depo Büyüklükleri ve Çalışan Sayıları
E-ticaret
şirketlerinin
kalbi olarak gösterilebilecek
depolar hakkında bu yazıyla beraber şu soruların
cevaplarını öğreneceksiniz: Depolarında
kaç kişi çalışıyor? Depolarının büyüklükleri ne kadar? Depoları şehrin neresine kurulmuş?
Tek Ürün Eticaret Sitesi Nedir, Avantajları Nelerdir?
Tek
ürün eticaret siteleri, yalnızca tek bir ürünün ya da o ürünün benzer
modellerinin satıldığı sitelerdir. Yalnızca
tek bir ürünün satılıyor olmasından dolayı
bu siteler için “dikeyin de dikeyi”
demek yanlış olmayacaktır.
ÖDEME
Kredi Kartı ile Ödeme ve Peşin Fiyatına Taksit Hakkında Bilmedikleriniz
Sanal/Fiziksel
POS kısıtlarından en önemlisi, sadece POS alınan bankanın kredi kartı
ailelerine taksit imkanı sunulabilmesidir. Bu da mağazaların sadece sanal POS’unu
aldığı anlaşmalı bankaların
kredi kartı ailelerine
taksit imkanı sunabileceği anlamına
gelmektedir.
Ödeme Sistemi Altyapısı Kurmak: EFT/Havale Kanalı
EFT
Sistemi, bir bankadan diğerine Türk
Lirası cinsinden ödeme
gönderilmesini sağlayan elektronik ödeme
sistemidir. Havale ise, aynı bankanın farklı
şubeleri
arasındaki para transferi olarak adlandırılıyor. Bu ön bilgiden sonra, EFT ve
Havale’nin işleyiş mekanizmalarına
girmeden, e-ticaret siteniz ve iş modelinize olan etkisine bakalım.
Ödeme Sistemi Altyapısı Kurmak: Kredi Kartı Kanalı
Sektörde
kredi kartı kullanım oranları her yıl eksponansiyel olarak artış gösterirken, e-ticaret sitenizde kredi kartı ile ödeme
alabilmeniz için çalışmak istediğiniz bankalara sanal POS başvurusunda
bulunup, bu bankalar ile anlaşma yapmanız
gerekecektir.
Online Alışverişlerde 3D Secure Kullandırmalı mıyım?
Uzun
yıllardır Türkiye’de kullanılan ve gün geçtikce daha son kullanıcı dostu bir
hal alan 3D Secure doğrulama yöntemi
, dolandırıcılık nedeni kodlu itirazların önüne geçerek
riski minimize edebilmek maksadıyla MasterCard
ve VISA tarafından geliştirilmiştir.
Elektronik Ticarette Fraud Önleme Yöntemleri
Online
ödeme altyapısı kullanan Üye İşyerleri gerçekleşen transaction’ları detaylı analiz ederek, çeşitli parametrik
değerlerle
süzmezler ise; charge-back riski ile karşı karşıya kalacakları
gibi, kredi kartı ekstresinde bu hareketleri fark eden tüketiciler tarafında da
itibar kaybı söz konusu olur.
İÇERİK
E-Ticaret Sitelerinde İçerik Sayfaları Hangi Başlıklardan Oluşmalı?
Yeni
açılan eticaret sitelerinde (büyük veya küçük bütçe) es geçilen veya son
dakikaya bırakılan önemli olduğunu düşündüğüm bir konu içerik
sayfaları. İçerik sayfalarını, sitenizin
ziyaretçileriyle iletişim kuracağınız sayfalar olarak değerlendirmenizde fayda var.
E-ticaret Şirketiniz İçin Etkili Bir Basın Bülteni Yazmanın 9 Adımı
Neredeyse
artık her şirket, lansmanını yaptığı bir ürün veya hizmetinin tanıtımı için ilk olarak basın
bülteni silahına
başvuruyor.
Ancak bir basın mensubunun
mail kutusuna gün içerisinde yüzlerce
basın bülteni düşebiliyor. Peki,
basın organları neden sizin haberinizi kullanmayı tercih
etsinler?
E-ticaret Siteleri İçin Blog Kullanım Rehberi
Bloglar
doğru
kullanıldığı takdirde,
mevcut ve potansiyel müşterilerin dikkatini markanın üzerine toplar,
yeni müşteriler kazandırır ve hatta kaliteli bir içerik sayesinde bloglar,
insanları markanın fanları haline getirir.
Hakkımızda Sayfası Oluştururken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Eğer yeni kurulmuş ve niş bir alanda
hizmet veriyorsanız, ben ya da biz
şeklinde
bahsetmek, kullanıcılara daha samimi gelebilir. Fakat büyük kitlelere
hitap ediyorsanız üçüncü şahıs olarak
bahsederek kurumsallaşmış bir firma olduğunuz izlenimini yaratabilirsiniz.
E-Ticaretin Olmazsa Olmazı: Fotoğraf!
Siyah
bir çanta için koyu renk fon veya beyaz bir elbise için beyaza yakın bir fon
ürünün ortaya çıkmasını engelleyebileceği için, arka planda
kullanılacak renk çok iyi seçilmelidir.
Genellikle açık bej ve gri
tonları, çekim için
uygun olabilir.
SEO
E-Ticaret Siteleri İçin SEO Neden Önemlidir?
Tasarımcı
ve web site sahiplerinin önceliği, ziyaretçilerin göz zevkine hitap eden (iyi
gözüken) siteler oluşturmaktır.
Ama web sitesi sahipleri, web sitesinin arama motorları ile olan uyumluluğuna maalesef gereken önemi
vermezler.
Tembeller için SEO İpuçları
En
yalın şekilde ifade etmek gerekirse, SEO, internet üzerinde
Google, Bing, Yahoo ve Yandex gibi arama motorları kullanılarak yapılan
aramalarda web sitenizin arama sonucu sayfalarında en önlerde listelenmesi için
yapılması gereken bir takım düzenlemelerdir denilebilir.
E-Ticaret Siteleri için SEO Tavsiyeleri
Haliyle
internet üzerinden bir ürün satıyorsanız ve bir marka değeriniz yok ise,
durum çok daha vahim
hale geliyor. Arama Motoru Optimizasyonu ise, bugüne
kadar defalarca duyduğunuz, 10 yaşından 50 yaşına kadar bir çok
kişinin
yaptığını iddia ettiği, her yerde sürekli
konuşulan
bir konu.
Eticarette Tedariği Son Bulan Ürünler için SEO Rehberi
Sorun,
tedarikçiden gelen bir email ile başlıyor: “Üzgünüz, bu ürünün tedariğine son
veriyoruz.” Stoğunuzda kalanları eritmeniz muhtemelen bir sorun olmayacak. Ama
elinizde kalan son ürünleri de sattıktan sonra ne yapacaksınız?
E-ticaret Sitelerinin Yaptığı 6 Kritik SEO Hatası
Klasik
bir tabir vardır; Google’da ilk sayfada yer almak, işlek bir caddede
mağaza
sahibi olmaya benzer diye. İşte online alışveriş siteleri için
arama motorlarının ilk sayfalarında
yer almak bu denli hayati önem taşır.
Eticaret Siteleri İçin HTTP Durum Kodlarının Anlamları
HTTP
Durum kodları (HTTP Status Code), adı üstünde bir web sitesinin o anki durumunu
web tarayıcılara bildirir. Durum kodlarının 5 kategorisi vardır ve bu
kategoriler 1, 2, 3, 4 ve 5 ile başlar.
SATIŞ
E-ticaret Gelirlerinizi Artıracak 5 Strateji
Sadakat
programları elinizdeki müşteriler ile yeni bir etkileşim yaşamanıza imkan verecektir. En sadık müşterilerinizin ikna olmalarına yarayacak teklifler sunmayı deneyin. Ücretsiz
ya da aynı gün kargo gönderimi
gibi oldukça basit
teklifler bile gayet etkili olabilir.
E-ticaret Satışlarınızı Arttırmanın Püf Noktaları
Yine
alışveriş alışkanlıklarına göre kullanıcılarınızı segmente edip
onlara özel kişiselleştirilmiş ekranlar
sunmak, kullanıcıların sitenize olan
bağlılığını arttıracaktır.
A/B testleri ile kullanıcı davranışlarını ölçmek de faydalı olacaktır.
E-Ticaret Sitelerinde “Stokta Yok” Sorunu Nasıl Giderilir
Online
alışveriş yapan müşteriler herşeyden önce satın
aldıkları ürünün kendisine teslim edilmesini merakla bekler, satın aldığı ürünün stokta olmamasını kolay kolay
kabullenemezler. “Ama sitenizde var, beni ilgilendirmez. Satışa sunduysan git,
başka
yerden al ve bana gönder bu ürünü” gibi haykırışlar
duyabilirsiniz.
Yaz Aylarında E-ticaret Satışları Nasıl Artar?
Yaz
ayları eticaret sitelerinin kabus dönemi. İnternet kullanımının düştüğü bu aylarda
haliyle eticaret sitelerinin (tatil, bilet, mayo-bikini siteleri hariç) satışları da diplere
iniyor. Yaz aylarında satışların düşmesi kabullenilmiş bir olgu sektörde.
E-Ticaret ve Servis Seviyesi Sözleşmeleri
Şu unutulmamalıdır ki şirketlerin tek gelir kaynakları satış rakamları
değildir.
Mevcut maliyet kalemlerinizde yapacağınız her kısıntı (burada tüm
maliyetleri kısmak anlamı çıkmamalı; süreçlerin optimizasyonu) aslında gelirinizi arttıracak
bir faktördür.
E-ticarette Ürün İadelerini Azaltmanın 10 Yolu
E-ticaret
firmalarının önemli baş ağrılarından birisi ürün iadeleri konusu. Özellikle
tekstil ve moda gibi müşterilerin normalde deneyerek satın almaya alışık oldukları
ürün
kategorilerinde iade oranları %10-%25 arasını bulmakta. Bu da
e-ticaret şirketlerine çok
ciddi bir ekstra maliyet yüklemekte.
E-Ticarette Faturalama Sorunları
Fark
faturası kesme yöntemi, faturayı komple düzelttirmekten daha doğru olacaktır. Çünkü fark faturası
kesmek yerine fatura komple düzeltilmek
istenilirse, ürün stoklara giremeyeceğinden tüketiciye
de gönderilemeyecek ve müşteri memnuniyetsizliği doğabilecektir.
E-Ticaret Şirketlerinde Maliyet Merkezi Modeli
Geçmiş dönemler incelenirse birçok
şirket
bir anda yaşamış oldukları
inanılmaz hızdaki
büyümeyi
yönetemedikleri için batmışlar veya çok
ciddi sıkıntılar yaşamışlardır. Çok hızlı ve plansız büyüme aslında
bir şirket
için olağan dışı durum olabilmektedir.
KPI Nedir, E-ticaret Siteleri İçin Hangi Metrikler Başarıyı Getirir?
Bir
nevi e-ticarette formül niteliği taşıyan metriklerin daha karlı ve başarılı bir online alışveriş sitesi için
doğru
değerlendirilmesi
gereklidir. Peki nedir bu e-ticaret şirketlerini başarıya götürecek KPI’lar, yani anahtar performans göstergeleri?
REKLAM/PAZARLAMA
E-ticaret Şirketleri İçin Sosyal Medya Kullanım Rehberleri
Küçük
ya da büyük ölçekli olması fark etmeksizin her e-ticaret firmasının önemsemek
durumunda olduğu sosyal medya kanalları ile şirketler hem müşterileriyle iletişim kuruyor hem de marka algılarını kuvvetlendiriyorlar. Sosyal ağlarda olmayanlar
ise (istisnalar hariç) yarışa 1-0 geride başlıyor.
Pazarlama Yapayım Derken Göz Çıkarmamak İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sosyal
medya pazarlamasında en sık görülen hatalardan biri de şirketlerin
sadece kendi reklamlarını yaparak, kampanya haberi vermek oluyor. Tabi ki
bunların da yapılması gerekiyor; ama kullanıcılar zaten hem e-postalarla hem de
diğer
reklamlarla kampanyalardan haberdar oluyorlar.
PR Ajansı Olmayan Girişimciler İçin PR Dersleri 101
Malumu
ilam olacak ama biz baştan söyleyelim:
Dünyanın en iyi girişimi, en yaratıcı fikri, en hayat kolaylaştıran uygulaması
bile, pazarlama ve tanıtım olmadan bir hiçtir.
Türk Tüketicilerin Sosyal Medyada En Çok Güvendikleri Platform: Forumlar
Forumların
diğerlerine
kıyasla en az vakit geçirilen
yer olmasına rağmen, elektronik ürün satın
alımı öncesinde tavsiye ve öneri
bulmak için en sık uğranılan yer olması üzerinde durulması gereken bir durum.
8 Adımda Daha İyi Pazarlama: Spam Nasıl Yapılır?
Kulübümüzün
olmazsa olmaz faaliyetlerinden biri de müşterinin ya da takipçinin
rızası olmadan onunla
iletişim
kurmak, hizmet ya da ürünü pazarlamaya çalışmak ve aslında
en nihayetinde kişinin hayatına
bir daha hiç çıkmamacasına
dahil olmaktır.
E-ticaret Sitelerinin PPC Reklamlarında “Long Tail” Anahtar Kelime
Kullanımı
Adwords
kampanyalarında kullanacağınız “long tail”
anahtar kelimeler sayesinde hem tıklama
başına
maliyet oranlarını düşürebilir, hem de satışa dönüşme oranlarında ciddi artışlar yakalayabilirsiniz.
CPL Üzerinden Reklam Anlaşması Yaparken Dikkat!
Genellikle,
arama motoru reklamcıları tarafından milyon seviyelerinde gösterim taahhüt
edilir ve karşılığında onbinlerle ifade edilen ücretlerin ödenmesi
istenir. Marka bilinirliğini artırmak,
lansman veya re-lansman yapmak isteyenlerin tercih ettiği bir reklam yöntemidir.
CTR,
CPA, ROI – E-Ticaret’e Yeni Başlayanlar için Paid Search Reklamların
Performansının Ölçümlenmesi
Türkiye’de
online reklamcılıkta çoğunlukla performans olarak reklam verene sunulan
metriklerden birisi CTR (clickthrough rate), yani tıklanma oranıdır. Eğer bir e-ticaret
sitesi sahibi iseniz, kesinlikle CTR üzerinden
yani tıklanma oranınız üzerinden bütçenizi değerlendirmeyin.
Web Sitenize Trafik Getirme
PM
kampanyalar yeni başlayanlar için
her zaman CPC kampanyalarından daha pahalıya gelir ve bütçenizi boşa harcamış olursunuz. Kısıtlı bütçenizle yapmanız
gereken, sizin için doğru sitelerden en
ucuza tıklama (CPC)
almak ve kampanya süresince aldığınız trafiğin performansına
bakmaktır.
AFFİLİATE
PAZARLAMA
Affiliate Marketing ile Tanışmak
Özellikle
Avrupa ve Amerika’da reklamverenlerin çok etkin olarak kullandığı bu kanal Türkiye’de
yeni gelişmeye başlıyor.
Reklamverenler bir taraftan affiliate marketing ile bütçelerini etkin
bir şekilde
kullanırken, diğer taraftan çalıştıkları yayıncılarla uzun
vadeli bir işbirliğine girebiliyorlar.
Affiliate Marketing Nedir? – İnternet Reklamcılığında İş Ortaklığı Sistemi
Affilite
marketing (iş ortaklığı sistemi) sadece büyük trafik hacmine sahip sitelerin değil, küçük trafik ve ziyaretçi kapasitesine sahip sitelerin
de sistem içine dahil olarak kaynaktan pay almasını sağlayan bir sistem
olarak mecrada yer alır.
Affiliate Sistemde E-ticaret Reklam Vereni Olmak – Affiliate Marketing
E-ticarette
en büyük hedef, satışı artırmaya yönelik reklam yayını olması gerektiğinden,
performans bazlı (satış/üyelik), CPA yayını yapmalarının çok çok önemli olduğundan söz etmeye gerek bulunmadığını düşünüyorum.
E-POSTA
PAZARLAMASI
E-ticaret Siteleri İçin E-posta Pazarlaması Taktikleri
Sadece
satış
odaklı e-bültenler değil, müşterilerinizin hoşuna gidebilecek
formatlarda mailler de gönderebilirsiniz.
Verilmek istenen mesajı kısa ve öz
bir şekilde
kullanıcıya ulaştırın. Onlara tavsiyelerde bulunun.
E-Postaları Mobile Optimize Ederken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Satışa dönüştürme ve tıklama oranlarını artırabilmek, aynı zamanda marka sadakatini devam ettirebilmek için mobile optimize edilmiş e-posta gönderimlerinde dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta
bulunuyor.
Fırsat Siteleri ve Özel Alışveriş Kulüpleri İçin E-Posta Pazarlama
Stratejileri
Bir
kişi
sizinle görüşmek istemediğinde nasıl ki o kişi ile bir daha görüşmüyorsak, aynı
şekilde
artık bültenlerinizi
e-posta kutusunda görmek istemeyen
ve e-posta listenizden çıkan üyelere kesinlikle tekrar bülten gönderilmemelidir.
MOBİL
TİCARET
2013’te Mobil Ticaret Alanında Bizi Neler Bekliyor?
Günlük
fırsatlar, lokasyon bazlı uygulamalar, oyun içi reklam modelleri ve
check-in’ler gibi kişiselleştirilmiş mobil pazarlama taktikleri, hedeflenmiş ve anlık teklifler sunarak, mobil tüketiciyi günün her
anında yakalama şansı yaratıyor.
Mobil Web Siteleri İçin Kullanıcı Deneyimi ve SEO Tavsiyeleri
Mobil
site geliştirme aşamasında yapılması gereken ilk
hamle, kullanıcıların mobil siteler
ile nasıl etkileşime geçeceği hakkında
fikirler yürütmektir. Kendinizi bir kullanıcı olarak düşünüp neler istediğinizi, nelerin işinizi kolaylaştıracağını tespit edebilirsiniz.
Tabletlerin Egemen Olduğu Bir Dünyaya Doğru: T-ticaret
Fonksiyonelliği ve taşınabilirliği sayesinde, önümüzdeki yıllarda
vazgeçilmez fırsatları da beraberinde getirecek ve perakende deneyimini daha da
güçlendirecek tabletler; tüm e-ticaret şirketlerinin dijital strateji çalışmalarında
ön sıralara yükselmeye devam edecek gibi görünüyor.
Mobil Ticarete Adım Atacak İşletmeler İçin 7 Mobil Site Önerisi
Lokasyonun
daha bir önemli olduğu mobil mecralarda hedeflenmiş ve anlık teklifler diğer uygulamalara göre
çok çok daha etkili
sonuçlar verebiliyor. Bu bilgileri dikkate alarak; mobil
sitenizin kullanıcıya hangi yollarla ulaşabileceğine ve onlara ne vaat ettiğine dikkat edin.
Mobil Uygulama mı, Mobile Optimize Edilmiş Site mi?
Bu
mecrayı nasıl kullanıp, tüketiciye mobil cihazlar üzerinden de ulaşmalıyım gibi sorular
kafalarda dolaşıyor. Kafalarda oluşan soru işaretlerinden biri de mobil uygulama geliştirmek mi yoksa
mobile optimize edilmiş ya da uyumlu internet sitesine geçmek mi sorunu oluyor.
CRM
Online Alışverişte Kişiselleştirmenin Önemi
Markalar,
kullanıcıya özel olarak sunduğu içeriklerle onların alışveriş deneyimlerini zenginleştirir ve daha
ilişkili
arama sonuçları, ürün önerileri ve
hatta kişiye özel ürün tanıtım içerikleri sunarak müşterilerin satın
alma süreçlerini kolaylaştırır.
Veri’den Bilgi’ye Yolculuk – 1
Geleneksel
perakendecilikte, müşteriniz olmayanı
izlemeniz neredeyse imkansızken, dijital dünyada müşteriniz
olmayanları bile
izleyebilir, doğru zamanda doğru teklifleri yapabilirsiniz. Böylece onları
kazanma şansınız olur.
Veri’den Bilgi’ye Yolculuk – 2
İlk önce ne istediğinizi
bilmelisiniz. Örneğin, “Müşterilerin eğilimlerini öğrenmek ve anlamsız
teklifleri yapmamak” gibi bir amacınız olmalı. Bu durumda “eğilim” bilgisini nasıl
elde edeceğinizi sorgulayarak başlarsınız.
Veri’den Bilgi’ye Yolculuk – 3
Verinin
bilgi haline getirilmesi için işlenmesi gerekiyor. Nasıl
ki ham pamuk veya yün yığını olduğu yerde dururken elbiseye dönüşmüyorsa, veri de
aynı şekilde bazı
süreçlerden geçmezse, yığın olarak durmaya devam eder. Üstelik, pamuk veya yünden
çok daha önce
eskir, çürür, işe yaramaz oluverir.
Süreç Tasarımı ve CEM
Elinizde
sadece yazılı metinler olmayacak. Bir de algoritma benzeri iş akış şemaları hazırlayacaksınız. Bu şemalardaki her
bir adım, zaten
metinlerde yazılmıştı. Yazılı metinler, aslında
hedef kitlelerinizin CEM (müşteri tecrübesi
yönetimi) senaryosudur.
Süreç Tasarım Matrisi
Bir
çok e-ticaret sitesinin, müşterinin ilk kaydının alınması ile başlayan, ürünlerin gösterilmesi,
kıyaslanması,
sepete koyulması, tedarik, ambar
yönetimi, ambalaj, sevkiyat, teslimat, faturalama,
muhasebe süreçlerini kapsayan bu çalışmayı yapmadığını düşünüyorum.
Büyük Veri – “Big Data” Nedir, Ne Değildir?
Dijital
mecralarda gerçekleştirdiğimiz eylemler neticesinde kendimiz ile ilgili birçok veriyi farkında
olmadan ardımızda bırakıyoruz. Birçok firma da bu verileri bir
havuzda biriktirip, müşterilerine daha hedefli ve etkili kampanyalar sunmak
amacıyla stratejiler oluşturuyor.
YATIRIM/SATIN
ALMA
Türkiye’deki Kuluçka Merkezleri
Destek
verdiği
girişime
yüksek miktarda finansal destek sağlamaktan ziyade
girişimci
ve yatırımcı arasında köprü misyonunu üstlenir,
iş
bağlantılarını düzenler. Fikrin
elinden ilk tutan kurumdur; gerektiği durumlarda ofis tutmaktan, pazarlamaya,
mentorluktan, şirket yönetimine
kadar birçok noktada girişimciye destek
olur.
E-Ticaret Şirketleri İçin Satın Alma, Yatırım ve Ortaklık Rehberi
E-ticaret
sektörünün büyümesiyle birlikte şirketler arasındaki
rekabette de bir artış gözlemlenmekte.
Hal böyle olunca büyümek isteyen, yeni girişim yapmak isteyen ya da zor durumda olan şirketlerin göz önünde bulundurması
gereken bazı seçenekler ortaya çıktı.
Yatırım Sürecindeki Girişimcilerin Bilmesi Gereken Terimler
İmtiyazlı
hisse anlamına gelen “preferred stock”,
ortaklık sözleşmesinde yer alan bir hüküm ile, ilgili yatırımcı veya girişimciye temettü ödemesi, rüchan hakkı
kullanımı, oy hakkı
gibi konularda ayrıcalık sağlayan bir takım senet ve haklardır.
Etkili Bir Sunum Nasıl Hazırlanır?
Yatırım
almak için bir şirketle ya da melek yatırımcıyla görüşmeye gittiğinizde 5-10
dakikalık bir sunum ile
yaptığınız veya yapmak istediğiniz işi mümkün olduğunca iyi bir şekilde anlatıp,
size yatırım yapmasını istediğiniz kişinin tüm
ilgisini çekmeniz
gerekiyor.
Melek Yatırımcılar vs Risk Sermayedarları: Aralarındaki Farklar Neler?
İsterseniz anlatmaya temelden başlayalım; yatırımcı, sermayesini riske
ederek bir girişime destek veren kişiye denir. Bu desteği, aileniz ve arkadaşlarınızdan oluşan yakın
çevrenizden bulabileceğiniz gibi profesyoneller aracılığıyla da edinebilirsiniz.
Devlet Destek, Hibe ve Teşvikleri Nereden Alınabilir?
Devlet
teşvik
ve desteklerinden faydalanmak isteyen girişimcilerin ”benim
bir fikrim var nasıl yapalım” demekten ziyade
şirketleşme aşamasında ya da şirketleşmiş olmaları gereklidir. Başka bir ifadeyle,
iş
planı, ARGE ve inovasyon çalışmalarının tamamlanmış olması girişimciler açısından önemlidir.
Türkiye’deki Para Ödüllü Girişimcilik Yarışmaları
Girişimciler açısından nakit desteğinin yanı sıra, network ve
deneyim oluşturan yarışmalar, her evresinde yatırımcı gözlemindedir.
Girişimci
bu yatırım türü sayesinde ön
plana çıkma fırsatı yakalarken,
girişiminin
de bilinirliği arttırma
fırsatı yakalar.
Türkiye’deki Venture Capital (Risk Sermayesi) Yatırım Şirketleri
Bu
kez de yatırım alanı olarak Türkiye’yi seçen risk sermayedarlarını, global
ismiyle venture capital şirketlerini girişimcilerle buluşturmaya çalışacağız.
Türkiye’deki Yabancı Venture Capital (Risk Sermayesi) Yatırım Şirketleri
Her
ne kadar Türkiye internet ekosisteminin öngörüleri ve potansiyeliyle aynı
paralelde ilerlemesi konusunda kesin bir şey söyleyemesek de, tüm dünyanın ilgisini çekmeyi
başardığını belirtebiliyoruz.
Girişimcilerin Yatırımcılara Söylememesi Gereken 10 Cümle
İşine olan güvenin
eksik olması büyük bir
problem yaratabileceği gibi, işe fazla güvenip,
kibir yapmak da yatırımcıların gözünde eksi puana sebep olabilir.
NOT: Özettir aslı yakında PDF Dökümanı (E-Kitap) olarak eklenecektir.
NOT: Özettir aslı yakında PDF Dökümanı (E-Kitap) olarak eklenecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder